مرحله كشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برگزار می شود
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور،

'كورش پرند' معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله كشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 26 حرفه آموزشی برگزار می شود.

وی در خصوص حرفه های این دوره از مسابقات افزود: حرفه های فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات، صافكاری خودرو، آجرچینی، كاشیكاری دیوار و كف، فناوری طراحی گرافیك، الكترونیك، مكاترونیك، جوشكاری، برودتی و تهویه، لوله كشی و گرمایشی، كابینت سازی، طراحی وب، طراحی مهندسی مكانیك، تاسیسات الكتریكی، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی و نجاری، ساخت و تولید تیمی، رباتیك، جواهرسازی، فناوری اطلاعات مدیریت شبكه، خیاطی(فن آوری مد)، قنادی(شیرینی پزی)، فرز CNC و تراش CNC حرفه های دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت است.

وی گفت: در این دوره از مسابقات تعداد 491 نفر شامل 434 نفر مرد و 57 نفر زن با یكدیگر به رقابت می پردازند و برگزیدگان پس از شركت در اردوی آمادگی برای شركت در مسابقات جهانی، انتخاب می شوند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بیان داشت: جوانان ماهر شامل كارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی وحرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های كار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان دانشگاهها و همچنین كارگران واحدهای صنعتی و صنفی شركت كنندگان مسابقات ملی مهارت هستند.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب جهت رقابت سالم بین مهارت آموختگان، اعتلای ارزش كار در جوانان و جامعه، ایجاد فرصت و امكان تبادل اطلاعات فنی و حرفه ای بین جوانان، ایجاد فرصت مناسب جهت شكوفایی و كشف استعدادهای حرفه ای جوانان، فراهم كردن شرایط شركت حرفه آموختگان در صحنه رقابتهای بین المللی و آشنایی با تكنولوژی پیشرفته و جدید از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بوده و برگزیدگان كشوری مسابقات ملی مهارت علاوه بر دریافت جایزه، مدال و لوح یادبود و شركت در مسابقات جهانی، با عضویت در بنیاد نخبگان كشور از امتیازات خاص نخبگان نیز برخوردار می شوند.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ای همزمان با برگزاری مسابقات ملی مهارت در محل مركز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای در شهر كرج دایر می باشد و مسئولان اساتید و دانشجویان دانشگاه، مدیران و كارشناسان صنایع و مراكز تولیدی و عموم مردم می توانند از برگزاری مسابقات و همچنین نمایشگاه مذكور بازدید كنند.

یادآور می شود، سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت(WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار كرده و برگزیدگان آن را جهت شركت در مسابقات جهانی اعزام می كند.

اقتصام ** 9123 **1594





:: برچسب‌ها: سفر , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: